Att välja är inte så jäkla lätt

Står mellan två val o jag vet fan inte hur jag ska göra...Bägge är utbildningar o det ena är via jobbet men efteråt är det ganska osäkert. Det andra är en utblidning jag gjort tester för i två veckor o efteråt är det ganska säkert. Så det står mellan säkert o osäkert.... Jag kan göra jobbets utbildning o om pandemin fortsätter efter sista juni så kan jag göra utbildningen jag gjort en massa tester för men en upphandling är på gång så nu är sista chansen på ett tag.
Pratade med TD o han menade på att det var väl fan vad det fuckar sig för mig...nähä no shit...Jag gick o tänkte att när fan ska den andra skon falla så allt skiter sig igen. Nu sket sig inget men plötsligt har jag två valmöjligheter o jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Har imorgon på mig att bestämma mig. Jag har en massa måsten i morgon papper o rapporter o skit som måste in till olika ställen innan utbildningen drar igång..vilken jag nu gör. Den via jobbet är bättre betald under de 6 veckorna men fortsätter reseförbudet så är jag tillbaka där jag är nu. Den andra är ger inte bra ekonomi under de tio veckor som den håller på men jag kan börja jobba direkt efter även om det är pandemi..som timmis/vick men ändå är det att vara igång o jag kan jobba vart som helst i landet utan att behöva göra tilläggs utbildningar som man annars behöver om man byter operatör inom järnvägen. Hade jag vetat att man kan börja resa utanför gränserna så hade jag utan att tveka tagit jobbets utbildining som innebär danmark o tyskland. Nu vet man ju inte o det gör hela skiten osäker o då lutar jag ju åt det säkra valen.
Fuck så jävla svårt det är!! Har bollat fram o tillbaka med några människor i två dagar men inte fan blir jag klokare för det 😳 Det slutar väl med att jag får gå på fakta o inte magkänsla för den jäveln drog på semester för ett år sedan o har inte synts till sedan dess.
TD kom med lite bra tips, han är ju en problemlösare fast inte kanske på samma sätt som jag behöver, men tipsen var ganska bra o jag ska tillämpa dom i morgon..ska försöka utelämna känslor o bara köra fakta vilket inte är det lättaste. Har varit inom järnvägen i 14 år vara av aktivt i 11 o det känns som om jag väljer annat så är det slut med järnvägeriet, men det är det ju inte även om det känns så. Ja, vi får se vad det blir på måndag.
 
 
🤘
 
 
 
RSS 2.0