Fixa loppismöbler

 
Ut på ävetyr i stor bil så för att kunna se ut så fick han låna en kudde så odågan kunde sitta bra 😂
 
Nu är det ju inte så mycket att göra. Vi väntar besked ang vissa saker o sedan kan det kanske börja röra på sig lite. Dock tidigast i början-mitten av juli men ändå det händer något. Här om dagen var jag låg så jag stannade i sängen till ett o sedan gick vi en sväng..i pyjamas..o så slappade vi vidare i soffan. Finns fina "pyssemaser" som ser ut som vanliga sommarbyxor så ingen vet 😂
 
Satt o rensade bland foton o hittade lite bilder på mina möbelfix. Det är en bra teriapi att måla o fixa tyvärr har jag inte plats att göra det här just nu... Köper möbler för 100-500 kr o sedan står dom ett tag medan jag går o titta på dom...så växer en bild fram.
 
Den här var astung o vi hämtade den i Laholm på landet innan vi flyttade. Fick ta loss spegeldelen när den skulle flyttas
 
Denna furumöbel gav jag 150 kr för. Så färg, spetsgardin i glasdörrarna o tapet på dom stora dörrarna o den fick nytt liv. Använde samma tapet till bordet som kommer på nästa bild..
 
Här lackade jag ytan så den kunde torkas av o stå emot spill
 
Detta klassiska ikea bord gav jag 200kr för o det var sjukt tungt. Det fanns genom en dunge från vårt hus så vi gick dit o sedan asade vi hem det. Genom åren så fick det nytt utseende tre gånger tror jag 
 
Fyra sådana här stolar kläddes i blommigt tyg o hörde samman med bordet o skåpet. Allt stod i köket o totalt så kostade hela kalaset med inköp, färg, tapet o tyg ca 600kr. När det såldes så gjordes en vinst på ca 1500kr o då hade vi ändå använt det ett tag. 
 
 
Mtt bord som nu är gisslan...fast jag sa han kunde köra upp det i röven eller elda upp det för vem pallar med hans idiotiska beteende. Går att köpa ett annat o göra ett nytt 😃 Tror ändå att jag ska kolla lite längre fram om det finns något rum i källaren att hyra så jag kan börja fixa lite igen. Jag har en idé om något att ha teven på...
 
Vår lägenhet i staun var så jäkla fin..ljuset som fanns på ovanvåningen var rofyllt..tills man fick riva upp golvet i hallen o i bonusbarnetsrum..två månader levde vi utan ovanvåning o med byggfläktar för att torka upp fukten. En läcka i taket ställde till elände.
 
Nere var det ett annat ljus o så här löste vi problemet med hög säng o små hundar. En ikea pall fick kläs in så dom inte halkade o trappsteget fick förlängas o seda oxå kläs med tyg. Sedan köpte vi en ställbar säng o en av samma sort men inte ställbar o då fick sängramen bort o det blev lägre för hundarna. Så pallen fick gå i pension.
 
 
Det här med sömn går inte så bra. Så här har det varit i snart tre veckor. Nej jag sover inte på dagarna, har inte varmt i sovrummet, inte ändrat något utan allt är som vanligt. Ändå går det inte att sova längre än 3-4 timmar. Nu ska jag leta reda på sovmasken o se om det är totalt mörker som saknas..för det är börjar bli löjligt. Sover längre om jag tar en tablett men det kan man ju inte göra varje kväll, är ju helt fuzzy i skallen halva dagen efter. Sover mer djupsömn när M är här, kanske pga trygghetskänslan o ev en timme längre men det som stör är att det är trångt.  En 190 lång, 97 kg muskler som är van att sova ensam o en hund som oxå tar plats bäddar för trängsel. Det går bra första två timmarna när alla ligger nära o skedar men sen börjar vi alla vräka ut oss. Tack o lov så är det typ en gång i månaden max 😂
 
 
Nä det är väl dax att gå en sväng o sedan se om det går att sova i alla fall 4,5 timme 🙄 Varje jäkla minut räknas 😂
 
Pöss!!
💋
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0