påsken har kommit o gått..

Ja nu har påsken gjort sitt o jag har kommit igång igen med träning, mat mm. Det är sjukt svårt att vara duktig o komma ihåg mellanmål o att äta när man jobbar häcken av sig..att jag var lite stressad gjorde ju inte det hela bättre. Normalt drar jag till jobbet utan frulle, köper en fullkornis på centralen som jag äter vid 9.30 o sedan äter jag ingenting förrän när jag kommit hem... runt 18.30 o då trycker jag i mig mat för jag är så vansinnigt hungrig. Nu är det ändrat o det har blivit rutiner...(asgarv men jag försöker) o detta pga att vi alla är permitterade/timanställda o då har en massa tid över. Så nu är det 2 km rask prommis med odågan på morgonen o på kvällen, ett pass yoga o lite andra övningar med bla gummiband. La av raffinerat socker (fruktsocker intas i from av..frukt, o behövs socker så blir det fusk eller lite cocossocker) o har haft huvudvärk i fyra dagar, dragit ner på carbsen o ska kolla gymmet nästa vecka. Till helgen har jag annat för mig 😁
 
 Mina träningsbyxor har blivit lite stora o börjat korva sig men dom duger för prommisar. Odågan är alltid redo för att gå ut o skutta, o bättre sällskap kan man ju inte ha ❤
 
Kallt men soligt o det är precis som vi vill ha det..Odågan är lite väl långhårig o skitig på bilden men han har idag varit hos frisören o ser nu respektabel ut igen....o krympte en storlek eller två 🤣
 
 
 Någon messade o frågade hur går det med att vara duktig o kapa socker? Jazz är den godaste äppelsorten som finns..
 
Fick tips om denna pastan så jag får väl testa o se hur den smakar 
 
 
 Så var det ju det här med att vara med hela tiden, vilket är helt okay om han inte är ivägen 🙃
 
 Asså riktigt ivägen...😂
 
Det är bara att köra igång... Platt på rygg, 2 min i varje läge (först läge 1, sen 2, så 1 igen), 5 sek vila o så gör vi om det igen 20 ggr
 
 
 
 
 I söndags hade jag träningsvärk i nedre bukmuskulaturen o det har jag aldrig haft innan..o detta är inte en ny övning även om det är ett tag sedan sist..brukar oftast känna i övre muskulaturen. När jag gjorde andra övningar 😇 så fick jag till o med kramp på ett ställe i magen. Det är ju inte direkt lättaste stället att stretcha men med hjälp av först tumme o sedan tryck med handlov så släppte det. Jag som tränade massor förr har aldrig haft träningsvärk där... men någon gång ska vara den första. Axlar o rygg blev oxå lite ömma men det var väntat. Körde ben o bak dagen efter men ingen träningsvärk där inte, troligen för att jag redan gå så mycket o en hel del i trappor. Får lägga på lite fler övningar nästa gång.
Ja o när jag sedan satt med benen i kors o skulle ha lite meditation o avslappning så trodde odågan att nu ska vi leka med min råtta....
 
 
Som sagt så är det ju lite mer hälsosamt som gäller o hur gott är det inte med morötter o dippa!! Dock hittade jag inte en utan tre underliga snackmorötter...😂
 
   
 
 Tänkte oxå tipsa om världens bästa krydda. Finns på kryddlandets webbsida.
 
 
Nu är det så att M's kusin (tror jag det var) är en docent/professor på något forskningsställe/sjukhus i USA (minns inte så noga för jag är "senil") som håller på med forskning om kroppen o maten. M o en hel massa andra människor har nu varit med i en studie, som pågått i flera år, om hur kosten påverkar kroppen...ner på cellnivå typ. Så M åt i 1 år mycket skräpmat/kött/kolhydrater o fortastte med sin xtremträning (så han la inte på sig vikt), sedan var han total vegan i 1 år (gick ner gåra kilo men inte mer), efter det vegeterian med åt fisk o lakto ovo i 1 år o nu är han inne på sista året där han varannan dag är vegan o varannan dag kött/fisk/fågel/lakto ovo...o han har ca 2-3 månader kvar. Så förhoppingvis kan han då flyga över o göra sluttesterna som behövs. Under alla testperioder har han fortstatt extremträna (tränar något varje dag) o fört anteckningar över hur han mår etc etc. Så när han har vegandag o det infaller på en syndardag (oftast lördagar) så brukar det bli typ tuttifrutti påse då den är utan gelatin o lätt att hitta i alla affärer..men så har jag hittat en annan sort (fanns nog sura oxå om jag minns rätt) Det var innan jag slutad med socker så jag fick provsmaka (sjukt snällt🙄) en av varje smak. Dom är lite segare än tuttifrutti o det gjorde att dom fick ett xtra plus av mig. Kan tänka mig att köpa en påse själv när jag har syndardag...om tre veckor 😂 fast det lär nog bli ferraribilar med colasmak eller salta bilar eller röda polly😋
 
    
I min akutsugenpågodissåjaghållerpåattdö låda finns dessa sockerfria alternativ. Cloettas sockerfria mjölkchoklad är faktiskt god...inte marabou men helt okay som alternativ. Som med allt som innehåller sockerersättningsmedel så ska man inte äta för mycket om man inte vill att magen ska lägga av helt 🙈😂 För mig är det som störst sockersug efter maten, så jag brukar ta en bit av något för att lura hjärnan lite 🙃
 
Vi hade en liten grill där vi var åtta pers o vilka galna diskussioner som kom upp 😂 Jag pallar inte berätta om det nu men det blev en massa tjejsnack (ni vet hur det kan bli) o sedan blev det nästan lite killarna mot tjejerna o vi var nog lite väl ärliga i vissa lägen 😂 Det får bli till nästa gång för nu är det natti natti då det är jobb i morgon.
 
Hittade den här i något flöde o den var lite humoristisk..finn ett fel lixom 😂🤣
 
Pöss!!
💋
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0